lørdag 24. mars 2012

Jobbhelg

Jeg lurer på hvor det blir av den tiden jeg følte jeg hadde før, til å sitte foran pcen, kunne oppdatere bloggen, lese andre blogger, mammaforumer osv. Jeg skulle jo begrense meg, og det har jeg jammen meg klart også!
Snart en uke siden forrige innlegg, men det har ikke skjedd så mye å fortelle heller. Samboeren min reiste til Oslo natt til mandag fordi han skulle på kurs. Planen var at han skulle være borte til torsdag, så jeg hadde forberedt meg på noen dager med alenetid - nå skal det sies at før klokken var halv elleve mandagskvelden var han vel hjemme igjen. Han har nemlig ligget med feber hele uka, og gjør det fremdeles. Nå på mandag skal han prøve igjen, og jeg blir med til Oslo siden jeg har fått noen dager fri fra jobben. Jeg er blakk, så det vil si INGEN handling, men jeg krysser fingrene for fint vær, så kan jeg kjøpe en kaffelatte og sette meg på en benk i en park med ei bok. Ellers skal jeg prøve å få møtt noen venninner som bor der.

Uka har bestått av jobbjobbjobb, og om kvelden har jeg kost meg med masse aktivitet i magen. På onsdag  bråvåknet jeg en halvtime før alarmen min ringte av at den lille som bor i magen min ga fra seg det versting sparket !! Aldri kjent at hun har sparket så hardt før. Morsomt.
I helga har jeg jobbhelg på sjukehjemmet, så jeg var oppe rundt halv sju i dag tidlig. Fra da og til nå - det vil si i tolv timer har jeg holdt på med et eller annet. Jobb til halv tre, og masse husarbeid da jeg kom hjem. To maskiner med klær, støvsugd og vasket gulvene i gangen, på kjøkkenet og stua, handlet, laget pastasalat og vasket generelt på kjøkkenet. Nå er det bare å vente på at kjære skal våkne fra febersøvnen sin, så får vi se om det blir noe mat på oss :-)

OG HURRA !! Fikk vite en "hemmelighet" idag. Nemlig at bestefaren min har laget ei skikkelig nydelig vogge til prinsessa vår, som vi skal ha på stua. Den var visst skikkelig fin i følge mamma og pappa, men jeg får nok ikke se den enda. Så morsomt det blir å ha noe som oldefaren til gullet vårt har laget, og som faktisk kan gå i arv .. Ble skikkelig glad for det altså!

Jeg har ikke så mye mer å meddele akkurat nå. I morgen er jeg i uke 27, noe som er rart å tenke på. Ukene har bare flydd av sted uten at jeg føler at jeg henger helt med. Var jo i "går" jeg så plusstegnet på testen jo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar