lørdag 10. mars 2012

Oppdateringer uke 25

Det har blitt søndag. Eller , det er ihvertfall søndag skal vi følge klokka. Jeg og kjære har akkurat kost oss litt med take away mat og en film. En film som sikkert påvirker drømmene mine i lang tid framover, med tanke på marerittene mine. Jaja, nå er jeg jo advart :-)
Tenkte å ha min første ukesoppdatering før jeg finner senga. Etter mine beregninger starter jo egentlig ny svangerskapsuke på tirsdager, men etter jordmor sine beregninger starter de på søndager- noe som er helt ok for en så utålmodig sjel som meg.

STATUSOPPDATERING UKE 25

 På vei: 25 uker

 Igjen til termin: 15 uker og 2 dager

 Neste kontroll: 28 mars hos lege

 Kjønn: På ordinære ultralyden sa de klart jente, og vi har ikke vært på noen ny UL etter det - men regner fortsatt med at det er ei jente der inne i og med at det var så sikkert

 Utålmodig: Jeg er alltid utålmodig. Neida, som regel går det veldig bra og jeg er glad for at man har så mange uker på seg. Men innimellom så har jeg veldig lyst til å bare få jenta vår på utsiden , helst nå med en gang. Håper jo selvfølgelig at hun holder seg inne til rundt termin!

 Navn: Vi har et vi har snakket om siden lenge før vi visste vi kom til å bli gravide. Men vi har funnet ut at det kanskje er greit å ha noen flere å velge i mellom. Man vet jo aldri om ungen passer navnet (selv om min kjære bare ler av meg , og ikke helt skjønner hvordan man kan se om noen passer et navn.. mannfolk!)

 Innkjøp: Sprinkelseng med nydelig sengehimmel, bilstol, en del klær i forskjellige størrelser, dyne til seng har vi, laken, tepper, kluter osv
Vi har også funnet en vippestol vi tenker å bestille, muligens en kurv (helt nydelig) som jeg vil ha vedsiden av senga de første månedene og vogn har jeg skrevet om før. Ellers prøver vi å gjøre en del innkjøp så ofte vi kan, men nå har det seg sånn at vi bor litt "avsides" til, og ikke i noen storby akkurat - så det meste foregår over nettet. 

 Vektøkning: Ved sist kontroll hadde jeg gått opp rundt 4 kilo

 Melk i brystene: Ja, det kommer ut noen dråper med råmelk i ny og ne

 Strekkmerker: Nei, ikke som jeg har oppdaget foreløpig. Har begynt å prøve og forberede meg litt psykisk på at de kan komme :-)

  Hevelser og vann i kroppen: Nei

  Hodet ned: Vet ikke , men innimellom når hun flytter på seg kjennes det nesten ut som det er noe hodelignende som ligger ned mot bekkenet mitt ihvertfall. Men vil tro hun er litt overalt der inne og nyter tiden med fortsatt god plass

  Aktivitet: Masse!

  Tungt: Ikke i den forstand av at magen min er så stor og tung, men jeg føler meg generelt tung uansett. Det å snu seg om natten er et ork innimellom.

  Kynnere: Har begynt å få noen kynnere ja

  Hodet festet: Nei

 Barnerom: ...er noe vi fortsatt prater på om vi skal utsette litt eller starte med. Vi får se. Det haster ikke, da hun skal sove på våres rom de første månedene uansett

 Sulten: Ikke noe mer enn vanlig

 Matkick: Nei. På dette punktet er jeg nesten litt skuffa, for det er jo ikke slik jeg trodde det skulle være å gå gravid (hehehe). Er vel kanskje greit å ikke ha noe matkick også tror jeg. Men jeg har blitt litt mer glad i søtsaker den siste tiden , hvis det teller

 Plager: Vondt i hodet, en del i ryggen (særlig på- og etter jobb), fortere sliten

 Humør: Veldig opp og ned. Kan bli lei meg av den minste lille ting nå føler jeg, men som regel klarer jeg å beherske meg ovenfor kjæreste og andre. Kan fort gråte en skvett når jeg er alene. Ellers føler jeg at humøret er bra :-)

 Sykehusbaggen: Har den i bakhodet, men ikke begynt å pakke den enda. Det er fremdeles alt for tidlig for at prinsessa kan komme, selv om man aldri har noen garanti

 Høygravid: Langt i fra. Jeg er spent på hvor stor magen min er den dagen jeg kan kalle meg høygravid

 Fødselsforventninger: Følelsene varierer veldig. Noen dager tenker jeg at "åh, jeg håper jeg får keisersnitt", mens andre dager er jeg helt klar på normal fødsel og gleder meg kjempe mye. I går klarte jeg dessverre ikke å la være å se på filmene om ulike fødestillinger på mammanett.no - så nå har jeg litt nerver. Ellers er det jo forhåpentligvis rundt 15 uker til den tid kommer, så jeg trenger ikke tenke så veldig mye på det enda.


Det jeg kanskje gleder meg aller mest til er å se pappa'n sammen med dattera si. De to jeg elsker mest. Bare tanken på det gjør meg rørt allerede. Jeg vet at kjæresten min kommer til å bli verdens beste pappa!

//weheartit.com






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar