lørdag 21. april 2012

Bakemester harepus og statusoppdatering

Mulig jeg har nevnt det her før, men i gjennom store deler av svangerskapet har jeg hatt en utrolig stor trang til å bake. Kunne bakt hver eneste dag, men det blir da til kjærestens store fortvilelse, som helst ikke vil at vi skal putte i oss alt for mye usunt. Han lider nemlig av den sykdommen at han ikke klarer å se at det ligger noe godt på benken eller i skapet, for da må det puttes i munnen. Jeg er veldig enig med han i at vi ikke skal spise søtsaker hver eneste dag, og før jeg ble gravid var vi veldig flinke til å ikke drikke brus, og helgegodteri var ikke noe fast inventar hos oss. Det kan jeg vel være såpass ærlig på å si at det har skeiet gaaaanske ut. Her er det lørdag både tre og fire ganger i uka. Forhåpentligvis klarer vi å gå tilbake til slik vi hadde det før når jeg er ferdig med å gå gravid :-)
...Men tilbake til poenget: Nå står det et brett med nærmere 20 herlige muffins i ovnen. Halvparten vanlig og halvparten sjokolade. MMM!

//google.com

Sånn bortsett fra å skrive om mitt store sug etter søtsaker, tenkte jeg at jeg kunne slenge med en oppdatering for uke 31 - da jeg går inn i min 31.svangerskapsuke i morgen (jordmor/legen sin regning)


Termin ~ Fremdeles 28 juni får vi tro. Men nå skal jeg faktisk på ultralyd igjen på mandag
På vei ~ 30+6 
Igjen til termin ~ Hjelpes .. Nå snakker vi nesten bare 9 små uker igjen
Kjønn ~ Jente .. Hvis ikke håper jeg å få beskjed om noe annet på mandag :-)
Utålmodig ~ Nå skulle jeg ønske hun bare kunne vært her på utsida, så vi kunne ligget på sofaen og kost oss.. I stedet for at stortsett må ligge å kjenne på ryggen, kynnere og ja .. 
Hodet festet ~ Jeg vet ikke. Tror ikke det. Men våknet for et par netter siden av at det kjentes ut som hun snudde seg, og det var skikkelig nedpress feeling. Var livredd for at fødselen skulle begynne den natta, så jeg turte faktisk ikke sove på noen timer etter at jeg merket at hun presset så nedover. 
Aktivitet i magen ~ Store deler av døgnet. Det er nok trangt der inne, for nå ligger hun sånn ca på samme plass hele tiden.
Bestemt navn ~ Vi får se 
Vektøkning ~ 5 kilo. Er litt bekymret for at det er lite.. Hadde ikke noe "fedme" å ta av heller, hvis man kan si det sånn. I følge min BMI skal jeg jo opp ca 12, så da må det komme mange kilo de siste ukene.
Utstyr ~ Begynner å ordne seg. Har i hvertfall såpass slik at det er lettere å se hva vi faktisk mangler, i stedet for hva vi trenger :-)
Mangler av utstyr ~ Vippestol,babygym,babycall,stelleprodukter,leker og noe klær. Mest småting heldigvis.
Vann i kroppen ~ Kjenner det litt i hendene innimellom, men ikke noe mye
Melk i brystene ~ Ja
Om fødselen ~ Fortsatt spent. Gruer meg ikke for øyeblikket hvertfall, men dette er følelser som går opp og ned hele tiden
Plager ~ Ofte kynnere, ryggen/bekkenet, vondt å sitte oppreist da jeg blir sliten under ribbeina på en måte
Strekkmerker ~ Niks :-)
Oppegående ~ Ikke så veldig, om jeg skal være ærlig. Sykemeldt 100% i 2 uker, sykehuset på mandag og etter vurdering fra dem og legen min, får vi se om jeg muligens jobber 50% eller mindre siste tiden før permisjon. Den er ikke så langt unna heldigvis. 1,5 måned går fort.
Sulten ~  Veldig sugen på mat hvertfall. Vet ikke om det fordi jeg er sulten men.
Høygravid ~ Nei. Håper de sier at frøkna vokser som hun skal på mandag. Går med litt mange bekymringer med tanke på at jeg faktisk ble henvist på sykehuset (les innlegget under).
Matkikk ~ Det meste som er spiselig akkurat nå. Iste har blitt supergodt igjen!
Kynnere ~ Ja.. Litt for ofte også høres det ut som. Livmortappen har jo blitt superkort, noe som kan være et resultat av kynnere. Dette skal de også undersøke på sykehuset. 
Tungt ~ Ja, når jeg har så mye vondt i kroppen generelt, blir alt tungt :( Men her gjelder det å være positiv, for alt dette er jo garantert verdt noen måneder med "pain" :-) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar