mandag 7. mai 2012

7 uker igjen

Her i huset har vi blitt bitt av basillen , du vet .. den basillen man hører om at alle som skal bli foreldre blir bitt av. Det vil si at alt som ikke har blitt fikset før, skal fikses nå i løpet av noen få uker. På tre dager fikk vi satt opp en veranda på 30-40 m2, vi har begynt å pusse opp rommet til vesla vår, ommøblere litt her og der, vi har kjøpt gassgrill, og nå er det snakk om å rekke og male huset utenpå før hun kommer. For å være ærlig , jeg har sluppet unna alt! Jeg er ingen byggmester bob, så jeg hadde ikke gjort noe nytte for meg uansett. Men det jeg faktisk har gjort er begynne på husvask. Her tar jeg for meg et og et rom, og vasker det fra topp til tå. Får se hvor langt jeg kommer før prinsessa vil ut. Tenk , nå er det bare 7 uker igjen. Om rundt 7 uker så ligger jeg ikke på sofaen alene lenger, men med en datter på brystet. JEG GLEDER MEG!

I morgen skal vi på UL igjen, for å se om hun har snudd seg fra seteleie slik hun lå sist. Jeg har mine tvil. I såfall har ikke jeg merket noe av det. Men da jeg var på kontroll hos legen før helga, mente hun bestemt at hodet lå nedover (nå var ikke denne legen ferdig utdannet enda, så mulig hun tar feil). Jeg sa ingenting, men tenkte vel egentlig at jeg tror hun tar feil. Det blir spennende å se. Og så er jeg spent på hvordan ting blir fremover hvis hun fortsatt ligger i seteleie. Jeg vet jo det at hun fortsatt har litt tid på å snu seg, men man skal vel kunne forberede seg på keisersnitt også? Hmm..
Hadde besøk av ei venninne i går, som har termin bare et par dager før meg, og gutten hennes var festet allerede- så det er veldig store forskjell på svangerskap hvertfall.

Jeg orker ikke skrive noen statusoppdatering nå. Det er ikke så mye nytt egentlig, annet enn at jeg "endelig" har gått opp litt mer i vekt, og har faktisk bikket 70 kilo! Det har jeg aldri veid før. Ellers venter vi fortsett på melding om at vogna vår har kommet, men regner ikke med at det skjer før i slutten måneden, så jeg håper hun holder seg inne en stund til. Skal love dere at jeg ble ordentlig skremt da jeg fikk beskjed om at jeg kunne føde for tidlig. Skulle forresten på en kontroll forrige uke, for å følge opp den lille åpningen dem fant på vag.ul, men jeg hørte faktisk aldri noe mer. Får kanskje nevne på det i morgen da vi uansett skal på sykehuset.

Ellers ler jeg litt av meg selv om dagen. Mamma har bursdag denne uka, og jeg har gledet meg som en liten unge til det i flere uker. Hvorfor i all verden gleder du deg til moren din sin bursdag, tenker kanskje du? Nei, det kan man jo egentlig lure på. Men som tidligere nevnt, har jeg blitt veeeeldig glad i kaker den siste tiden, OG jeg vet at hun har pavlova i tankene... nam nam! You see? Det er ikke bare bare å være gravid asså :-)


//google.no

Får se om jeg kanskje klarer å få skrevet noen flere innlegg fram mot fødselen. Har i hvertfall tenkt å dokumentere mine tanker før fødselen på forhånd. Hva jeg tenker, hva jeg forventer, hvordan jeg tror det blir osv. Men først må jeg nesten få svar på om jeg kan forvente meg normal fødsel eller keisersnitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar