onsdag 9. mai 2012

Liten oppdatering fra UL i går

I går var vi nedover på UL igjen, for å se om hun hadde snudd seg, og vekstkontroll. Til min store "fortvilelse" ligger hun fremdeles i seteleie. Jeg vet at det er stoooore sjanser for at hun har snudd seg til jeg skal på ny kontroll om 4 uker, men som førstegangsfødende er det vel bare normalt med en del bekymringer.
Har hun ikke snudd seg neste gang skal de ta mål av bekkenet mitt osv for å se om det er mulig å kunne gjennomføre en setefødsel, noe jeg absolutt ikke vil!! Er så redd for at de kan "tvinge" meg til det. Helst så er det vel ikke sånn det er, men jeg aner jo ikke hva jeg går til. Jeg har aldri opplevd et svangerskap, en fødsel og det å bli mamma før jeg. Alt er nytt, og det som er nytt er som regel litt skremmende også.

Ellers vokser hun bra, selv om hun ikke blir noen kjempebaby. Siden hun ligger i seteleie og rett under ribbeina mine, er hodeformen noe avlang akkurat nå, slik at målene av bebbis blir litt "feil", når de skal finne ut hvor på kurven hun er. De har sagt at formen på hodet vil tilpasse seg når hun kommer ut, og at grunnen er så enkel som å kunne skylde på det leie hun ligger i nå.

For to uker siden, da jeg og mamma var på UL, kunne vi jo se ansiktet hennes selv om det dekte nesten hele skjermen. I går var hun så stor at vi egentlig ikke så noe særlig. Så toppen av hodet hennes og lårbeinet, men ellers gjenkjente jeg ikke så mye. Kanskje litt kjedelig for pappa'n å være med da, når han skjønte enda mindre enn meg, men jeg er utrolig glad han var med allikevel.
Måtte også gjennom en ny vag.ul og nå kunne dem bekrefte at livmorhalsen var lang og lukket igjen, og "faren" for at prinsessa skulle komme for tidlig ikke lenger er der. Det er godt å vite :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar