mandag 21. mai 2012

5 uker igjen og kan snart skimte lyset i enden av tunnelen :-)

Jeg skal ikke klage, jeg skal ikke klage, jeg skal ikke klage. Eh, sorry, jeg må klage litt! Nå er jeg helt inne i sluttspurten på dette svangerskapet, det er kun 5 uker til termin, og nå .. nå skal jeg være helt ærlig å si at jeg er lei. Er så mange som mener det er såååååå herlig å gå gravid, og joda .. Ikke misforstå meg, det er helt fantastisk å kjenne lille nurket vårt inne i magen, se henne på ultralyder, høre hjerteslag og alt det der. Det er ikke det. Det er alle de fysiske plagene man får. Det at alt plutselig gjør vondt, til og med det å puste.
Heldigvis er det kun den siste tiden jeg har følt det så intenst, så jeg skal klare å holde ut helt til den dagen frøkna bestemmer seg for å komme ut.
Apropos , jeg er skikkelig spent på akkurat det der.

Jeg er ganske sikker på at hun fremdeles ligger i seteleie inne i magehuset, noe som vil si at jeg skal ta røngten av bekkenet om to uker, samt ta mål av henne. Nå vet jeg at bebbisen vår langt i fra er noen kjempe, så mest sannsynlig blir jeg godkjent til å kunne føde henne normalt. Men ... Alt hadde føltes så mye lettere om hun bare kunne hatt hodet ned, i stedet for rett under ribbeina mine. Jeg er rett og slett kjemperedd for seteleie! I utgangspunktet har jeg jo alltid vært redd for å føde, men da jeg endelig begynte å glede meg, så får jeg da beskjeden om eventuell setefødsel. Det er så dilemma. Jeg er jo like redd for å bli skjært i.
Skal til jordmor i morgen, så håper vi kan prate litt rundt dette. Ut må hun jo på en eller annen måte :-)

Barnerommet er forresten ferdig malt og i morgen skal det legges nytt gulv. Jeg gleder meg så fælt til å kunne innrede, ordne og styre!

Her kommer en oppdatering også :

Termin ~ 28 juni
På vei ~ 35+1
Igjen til termin ~ 5+1
Kjønn ~ Jente
Utålmodig ~ Ganske utålmodig nå ja 
Hodet festet ~ Festet i ribbeina mine da i såfall :p (hehe) 
Aktivitet i magen ~ Masse, og det er så morsomt å se på henne
Bestemt navn ~ Pappa'n er veldig bestemt, så ja .. vi har vel det 
Vektøkning ~ Får vente å se i morgen , sist kontroll som var for to uker siden hadde jeg en vektøkning på ca 7 kilo (var ikke samme vekt som jeg pleier å bruke)
Utstyr ~ Har det meste nå
Mangler av utstyr ~ Skal kjøpe ammepute og bleiebøtte da vi henter stellekommoden og vogna. Ellers mangler vi en uro til senga
Vann i kroppen ~ Føler ikke det selv 
Melk i brystene ~ Ja
Om fødselen ~ Vil ikke tenke noe mer på den før det er bestemt om det blir keisersnitt eller vanlig fødsel
Plager ~ Halsbrann, vondt i ribbeina på høyre side (der frøkna ligger), ryggvondt, hodepine innimellom og har faktisk kastet opp litt igjen
Strekkmerker ~ Nei, har vært veldig heldig så langt
Oppegående ~ Så godt som det lar seg gjøre. Fungerer ikke optimalt nei
Sulten ~  Kunne spist hele tiden,bare fordi det er godt
Høygravid ~ Det er 38 dager igjen, så regnes vel som høygravid - selv om jeg overhode ikke ser ut som ei høygravid ei
Matkikk ~ Kiwi, mmm 
Kynnere ~ Ja
Tungt ~ Ja



//google.no
 

1 kommentar:

  1. Vill du hjälpa mig att rösta på min dotter i fototävlingen vi är med i? :) Det är hon som ligger på min sambos arm. Vi är nummer FYRA (4) tack på förhand!

    Här röstar du: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/2012/may/dags-att-rosta-pa-din-favorit-bild-i-fototavl.html

    ALLA SOM RÖSTAR FÅR SÅKLART EN LÄNK HOS MIG SOM TACK FÖR HJÄLPEN :)

    SvarSlett